MAGAZIN

Srbin nakon 25 godina posetio Crnu Goru i obišao celo primorje: “Da vam kažem ja nešto o Sutomoru”

• 25 Septembra, 2023
  • 0

Mladić iz Srbije je odlučio da posle 25 godina ode u Crnu Goru i obiđe celu obalu. Kako je prošao i šta ga je sve snašlo, opisao je na društvenim mrežama.

Kako je napisao u svojoj objavi na crnogorskom delu foruma Redit, nakon što je rešio da ove godine obiđe celo crnogorsko primorje na kraju mu je ostao Ulcinju pa je želeo a napiše celokupno iskustvo sa ovog putovanja.

“Pozdrav Crnogorci!

Treći put sam ove godine proveo u Crnoj Gori, ovog puta u Ulcinju. Ove godine mogu vam reći da sam obišao celo primorje, i imam vala i šta da napišem.

Crna Gora je jedna zaista prelepa zemlja, a Crnogorsko primorje može da se podeli na 4 dela: Boka Kotorska, Budvanska rivijera (prva neprijatnost ove godine), Barska rivijera, Ulcinjska rivijera.

Svaki deo ima svoje mane i prednosti, ali razlike između pojedinih delova su kao da su dve države u pitanju. Idemo redom.

Boka Kotorska

U Boki sam bio prvi put krajem Juna ove godine, i po meni ovo je najveće blago Crne Gore. Boka je kao Italija, zbog kulturnog nasleđa Mletačke republike. Kotor, Perast, Prčanj, Rose… najlepša su mesta u Crnoj Gori, Perast pogotovo. Kamene kuće, čisto plavo more, predivno zaista.

Mana je da Boka nema plaže, ima kao pontice neke, i plažne barove koji su lepi, ali preskupi. Na mnogim mestima dve ležaljke koštaju od 25 do 100 evra.

Herceg Novi mi se svideo, cene ležaljki su pristupačne zaista, ali treba srediti one betonske plaže na pojedinim mestima, izgledaju kao socijala neka. Herceg Novi treba srediti da ne izgleda betonski, već u duhu Boke, sa kamenim stazama i plažama, a ne betonom koji se raspada.

Isto, saobraćaj tokom sezone u Boki je katastrofa. U celoj Crnoj Gori, ali u Boki je užas. U Kotoru kad se izađe iz tunela Vrmac, sačuvaj Bože. Ako si iz Kotora, bolje trotinet da uzmeš da voziš nego kola.

Budvanska rivijera

Prvo mesto na kom sam bio ovde je Petrovac. Mene je Petrovac oduševio. Plaža Lučice je najlepša plaža u Crnoj Gori. Sam Petrovac ima prelepo šetalište, i kuće i hotele izgrađene od kamena, kao u Boki i Dalmaciji, i prelepo je.

Sveti Stefan je isto prelep, i šteta da onakvo jedno mesto stoji zatvoreno, Crna Gora tu gubi ogroman prihod. Kraljičina plaža je isto božanstvena, ali po meni ništa bolje od Lučica. Zapravo iste su bukvalno, jedino što na Miločer plaži set ležaljki košta 200 evra, a na Lučicama 30, ili za džabe pored imate besplatan deo plaže.

Budva

FOTO: SNEŽANA KRSTIĆ / RINGIER

Najveće razočarenje Budvanske rivijere je Budva. Kada sam prvi put stigao u Petrovac i video koliko je lep, pomislio sam “kakva li je tek Budva kao najposećenije mesto. Gomila zgradurina, šetalište… polu sređeno, oni kanali koji su ne znam ni ja šta, da li su to nekad bili kanalizacioni kanali, ali ono izgleda katastrofa. Još je Budva skupa, kao neki polu luksuz. Ono je užas bio.

Bečići su mi mnogo lepši, jer nema onih zgradurina odvratnih. U Bečićima mi se prvi put desila neprijatnost ove godine. Sedeo sam u kafiću, poručio kafu, i razmišljao, zamislio se nešto, i neki tu lokalac je pomislio da gledam u njega. Skinuo naočare i kao ‘je l’ ti u mene gledaš’, rekoh ‘ma jok zamislio sam se nešto’ i nasmejem se. On onako ozbiljan vrati one naočare. Rekoh au za malo batine da dobijem od lokalca jer je pomislio da gledam u njega. I taj kafić gde sam bio, bio je skoro prazan, sedim tamo, niko da dođe da usluži, dva konobara sede, nešto se šale međusobno, pa gledaju na telefon, a sedim blizu njih. Zaista usluga katastrofa, em zamalo batine da dobijem. I da napomenem, ovo je prvi i jedini put da mi se ovako nešto desilo, čak i ova usluga loša, na drugim mestima nije bilo tako.

Barska rivijera

Sutomore važi verovatno za najlošije mesto u Crnoj Gori, ali po meni, najiskrenije lepše je od Budve. Jer opet, nema onih zgradurina. Ima plaža, šetalište, i zelenilo iza plaže, iza glavnog puta. Plus, Sutomore nije skupo, tako da ne možeš da platiš smeštaj 20 eura dnevno, i očekuješ ne znam ni ja šta. Jeftino, imaš more, jeftine ležaljke, sasvim korektno majke mi.

Crna Gora Ilustracija

FOTO: RINA

Bar me je baš pozitivno iznenadio. U Baru sam bio poslednji put pre 26 godina, i sećam se da mi je ostavio baš neki bez veze utisak. Podsećao me na Novi Beograd u kom živim, koji je ok, samo nije ok kad sam na moru. Ali sad kad sam bio, video sam da Bar ima toliko lepog zelenila, palmi, kafići sređeni. I zgrade su ok lepe i sređene. Pravi mali gradić primorski, i jedini grad na primorju koji deluje ok za život cele godine, da je lep, a istovremeno i praktičan.

Ulcinjska rivijera

E ovde mi je bila baza treći put sad u septembru.

Ulcinj je zaista, kad se uporedi sa Bokom, ne bi ste rekli da su ta dva mesta u istoj državi. Grad je očigledno namenjen i popularan među Albancima i muslimanima generalno. Svi svuda pričaju Albanski, Kosovske i Albanske tablice, a grad je pun zgrada, kao da se sve gradi bez nekog urbanističkog plana.

Ali Ulcinj ima dosta prednosti. Prvo, ja nisam doživeo ni jednu neprijatnost u Ulcinju, u dva navrata dva konobara Albanca su primetili da sam iz Srbije, i proćaskali sa mnom fino na srpskom (jedan je iz Ulcinja, drugi iz Kosovske Mitrovice). Smeštaj u kom sam odseo drže Albanci, i zaista su preljubazni ljudi. Klopa na nekoliko mesta je bila fenomenalna. Restoran u starom gradu u Ulcinju sa najboljim pogledom, bukvalno sam išao kuvara da pohvalim da sam pojeo najbolji rižoto u životu. Svako jutro doručak u restoranu kafiću Castello, isto sa predivnim pogledom.

Ada Bojana, Ulcinj

FOTO: ZORAN ILIĆ / RAS SRBIJA

Ulcinj je isto prejeftin. Ja sam uzeo apartman sa pogledom na more za 25 evra dnevno. Ogroman bračni krevet, kuhinja, i prelep pogled na more. Hrana, piće, sve je zaista pristupačno. Ko ima problem sa kešom, a želi da ode jeftino na more, Ulcinj prva destinacija zaista.

Mana kod mog smeštaja je što mi se apartman nalazio pored džamije. Znači kad krene sabah namaz ujutru u 5, hodža krene da peva, a zvučnici na džamiji kao za egzit. Tako da nema spavanja sa otvorenom terasom.

Ulcinj isto tako ima fenomenalnu peščanu plažu. Ležaljke dve koštaju 10 evra, izuzev na nekim fensi barovima, tamo su malo skuplje, ali možete i sami da donesete peškir i suncobran, i da uživate za džabe. Bleja na toj plaži je fenomenalna. Potpuni zen osećaj.

Mana ove plaže je, baš zato što je peščana, i taj pesak je neki lak običan sivi pesak, i onda jer je plićak svuda voda je onako mutna i izgleda kao Dunav. Kao da se kupam u slanoj Savi, a ne na moru. Ali dobro, ne može sve baš da se potrefi.

I jedno počasno priznanje:

Cetinje me je iznenadilo baš isto. Nije na moru, ali jako čist mali gradić, sređen, pravi mali gospodski grad. Tako da, eto to bi bilo to. Sad kad sam prostudirao Crnu Goru, sledeće godine znam šta hoću i gde hoću, a to je Boka naravno”, napisao je on u svojoj opširnoj objavi na Reditu.